LM3647

SSOU Vodochody s.r.o. ssouvodochody

From: rotta, spol.s r.o. <rotta@rotta.cz>
To: Multiple recipients of list <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, January 18, 2001 6:56 PM
Subject: RE: LM3647

> Kde tedy ti chudi modelari berou penize na Li-Ion akumulatory a k nim
> odpovidajici (jiste ne levne) motory? Pokud se ja pamatuji z dob sveho
> mladi, halove modely -tehdy jeste pohanene gumou- byly jedno z nejdrazsich
> odvetvi modelarstvi.

Mame kontakt na firmu, ktera sadu 2xLi-Ion 600 nebo 720 mAh prodava pro
modelare za cca 700 Kc. Je potreba pocitat. Kdyz pouziju normalni NiCd 110
mAh, tak jich musim mist v sade 7-8 (sada je tezsi nez ta LiIonova a tedy je
potreba vetsi vykon). Stejne si ale zalita jen 8-10 minut a pak musi
nabijet. To aby mel alespon 2-3 sady a nabijecku s sebou. V te chvili se
cena splha nad Liony, ktere jsou lehci a da se na ne letat skoro hodinu.
Ekonomicky i hmotnostne jsou tedy vyhodnejsi. Navic se da zajit do firmy,
ktera provadi likvidaci clanku a kuchnout notebookove ci jine sady - obvykle
odejde jen jeden clanek v sade, nebo dokonce jen elektronika - pak je to
zadara a par desitek hodin to jeste vydrzi (kdyz se to sikovne posklada).

Cena motoru vcetne prevodovky do pomala a vrtule je cca 500 Kc. Spalovaci
(na ktere litame nejcasteji) jsou minimalne 3x az 10x drazsi - podle objemu
a vyrobce.

9g prijimac je cenove stejny jako u velkeho modelu (cca 1500 Kc) i kdyz nema
1 km dosah jako jeho velky 30g bratricek

5g serva jsou drazsi asi 2x (cca 900 Kc) - holt miniaturizace neco stoji,
ale zase se do modelu nedavaji 3-4 jako u velkeho, takze cenove srovnatelne

elektronika je napajena pres BEC v 5g regulatoru, takze prijimacova accu
sada neni treba (jeji cenu nahradi regulator za cca 500 Kc) a neni potreba
servo na plyn.

Ero je podstatne levnejsi nez u velkych motorovych - staci deska potpronu,
nuz a spec. sekundove lepidlo (celkem asi 200 Kc) a ero je hotove. Velky
model by stal 3000-4000 Kc jen v materialu

Z tohoto pohledu jde o daleko uspornejsi kategorii a navic se da provozovat
vsude - nejen v telocvicne (tam se da jen s opravdu pomalymi ery a clovek
musi navic umet - mista neni moc) - staci mensi placek, louka, ale treba i
parkoviste.

A jeste jeden postreh - zatimco u tohoto modelu pripadne setkani se zemi
vyresi minuta prace a trocha sekundoveho lepidla, po srovnatelne havarii
velkeho modelu se stavi casto znovu cele ero (tedy tisice korun).

s pozdravem: Ing. Vlastimil Wagner - vedouci LMK pri SSOU Vodochody