RE: Jak prevést delí císlo v BCD na Binár

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 12:05:51 CET 2004

To zas tak neni zcela pravda, nekdy je vhodnejsi vypocet v BCD, napr. pokud
jde o vypocet neceho na pozadi co preteka. Zkuste si nekdy do cerne skrinky
ukladat data co se jen inkrementuji. Bud musi byt ukladana hodnota
dimenzovana sirkou slova na celou dobu zivota zarizeni, nebo je nutno dost
pracne mit na kazdem rohu normalizaci vysledku, ci se dodatecne domyslet pri
preteceni jak to autor myslel. Nebo nejjednoduseji to cele primo pocitat v
BCD. Ja pouzivam v realtime zarizeni (napr. taxametr) radeji BCD, u
zarizeni, kde je mozno spocitat pole vysledku (aneb transakci), ktera je
nasledne ulozena binar s normalizaci (napr. ve strojku na prodej jizdenek).

bye,
     Radek (benedikt@lphard.cz)