IR

Tomas Franke tomas.f
Středa Březen 17 12:05:45 CET 2004

Igor Cesko wrote:

>  Takze, keby sme videli v infra oblasti, tak tie infra diody by doslova
> ziarili.
>  Dalsou vyhodou infra diod je, ze pulzne znesu aj velke prudy.
> Potom uz musia doslova "ziarit". Takze celkovy emitovany vykon z
> infra diod dosiahneme aspon 1000-krat vacsi ako pri pouziti
> viditelnych LED. A to uz je iny rozdiel pri narokoch prijimaca -
> pomer signal/sum.

To je pravda. Podivejte se nekdy na IR diodu (dalkovy ovladac) pomoci
videokamery nebo cehokoliv co funguje na principu CCD. Jen tak mimochodem, zda
se mi, ze ta kamera je mnohem citlivejsi na IR LED nez na viditelnou LED. Je
tomu skutecne tak, nebo je to jen subjektivni pocit. Videokamera se da snadno
zahltit az k limitaci jasu. Pamatuju si, mi kdysi jeden clovek rikal, ze delal
na tomto principu pokusy jak znehodnotit policejni videozaznam a bylo to snad
dost ucinny. Musi se udajne blikat tou IR LED pulzne urcitym kmitoctem a ta
kamera se z toho uplne zblazni.

Myslim, ze by takhle asi slo udelat nocni videni pro jakoukoliv CCD kameru. Moje
idea je asi takova: Kondenzator se nabiji z baterie. Vzdy urcitou dobu po
vertikalni synchronizaci (zajisteno pomoci monostabilniho klopaku) se
kondenzator pripoji k nekolika IR diodam na objektivu a miricim na snimany
objekt. Vzhledem k tomu, ze diody pak maji cely zbytek pulsnimku (20ms) na
vychladnuti, dalo by se s nimi blikat asi dost intenzivne. Zkousel to nekdo??

Tomas