"zazracna vodicka"

Petr Vasek petr.vasek
Středa Březen 17 12:05:39 CET 2004

At 09:06 30.1.2001 +0100, you wrote:
>Nedavno som navstivil jedneho sikovneho chlapika, ktory prave pocinovaval
>kable. Podotykam, ze to boli dost stare medene kable.
>Odizolovany koniec kablu najprv strcil do nadobky s nejakou kvapalinou,
>nasledne pajkovackou kabel rychlo pocinoval - cin sa mu tovnomerne roztiahol
>po kabli bez nejakeho velkeho nahrievania. Nevie niekto, co to bolo za
>kvapalinu? Dotycny mi to nechcel prezradit.
>
>S pozdravom
>	Sirotnik

Muj deda byl klempir a pouzival podobnou zazracnou vodicku pro pajeni
okapu. Byla to obycejna Kyselina solna (HCl) do ktere se
pridal zinek ze starych suchych clanku. Zinek se pridaval tak dlouho, dokud
se v kyseline rozpoustel.

Pro pajeni plosnych spoju a jemne elektroniky rozhodne nedoporucuji - bez
dukladneho oplachu urcite casem prijdete
o spoje i o soucastky.

Ani podobnou "vodicku" neskladujte v blizkosti zelezneho naradi a
soucastek, pokud o ne nechcete prijit taky - pripad meho kamarada, ktery po
prazdninach zjistil ze ma ve sve "elektroskrini" rezave uplne vsechno.

Masinka