Oprava gumove klavesnice

Boris Wolfgang Dobak bwd1
Středa Březen 17 12:05:33 CET 2004

"rotta, spol.s r.o." wrote:

> Pokud vim, tak Elchemco dodava vodivy lak, vhodny pro tyto ucely. V GM zase
> maji samolepici Cu pasky, ze kterych se potrebne rozmery kontaktnich plosek
> daji nastrihat.

To by mohlo fungovat - samolepiacie pasky, ja som
kedysi v Rakusku (neviem kde) zohnal aluminiovu pasku,
z ktorej vysekavam kolecka potrbnej velkosti - priemer
kontaktnej plosky plus nejaka ta rezerva a nalepit (po
odmasteni) na plosku. Ale to len v naozaj poslednom
stadiu. Predtym pouzivam tekutinu od jednej rakuskej
firmy, ktora sa vola Gestettner a okrem ineho vyraba aj
tekutinu na regeneraciu gumovych valcov v tlaciarnach.
(To by ste sa divili, co urobi so starymi uz aj opticky
popraskanymi valcami napriklad na starych pisacich
strojoch.) A ta tekutina posobi naozaj blahodarne aj na
tie gumove folie z dialkovych (po nemecky
Kontaktmatten). Samozrejme, len pokial ich niekto
predtym neobrusoval smirglom, alebo neskusal lepit na
to sekundovym lepidlom nejake ftakoviny.

 Sorry, dnes neviem povedat presny typ tej tekutiny,
ale slubujem, ze v pondelok - utorok poslem infos.
Inac, staci len kvapka na handricku a cela folia je
regenerovana.

--
b w d