Pajeci kapalina

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:05:32 CET 2004

>Ja pouzivam cca 25 let statou pajeci vodicku ktera se jmenovala
>"Feletol" - mam toho trosku ve flasticce od samponu, uz mi to
>x-krat temer vyschlo, tak to priredim vodou a paji se dal.
>Krystalizuje to na takovou bilou sul. Zrejme je to i mirne
>agresivni, ale konektory se s tim paji perfektne.
>Puvodni urceni je pajeci voda na zelezo.

Typnul bych si, ze to bude chlorid zinecnaty. Kdyz se pripravuje
rozpustenim zinku v kyseline solne, zbyde v roztoku cast nezreagovane
kyseliny, ktera zvysuje nejen agresivitu pri pajeni ale take korozi. Pokud
se pripravi roztok ZnCl2 rozpustenim soli ve vode, neobsahuje pochopitelne
volnou kyselinu. Jako jednoduchy test na obsah zinecnate soli bych
navrhoval pridavat ke vzorku roztok hydroxidu sodneho (ci draselneho),
vznikne prechodne objemna bila srazenina, ktera se nadbytkem louhu zase
rozpusti.

>Kdybyste nekdo vedeli o kde se neco podobneho da sehnat,
>nebo z ceho to umichat dejte vedet.

Chlorid zinecnaty se da koupit v obchodech s chemikaliemi, ja vim treba o
firme Dorapis v Praze na Petrinach.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-624433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/
GPS: 49deg58'28" North, 14deg 4'35" East