Irda / IR Dalkove ovladani

xmyslik@aldebaran.feld.cvut.cz xmyslik
Středa Březen 17 12:05:32 CET 2004

On Sun, 4 Feb 2001, Jan Rehak wrote:

> Hi
>
> Uvadim na trh IrAMP - prevodnik kodu z IR dalkoveho ovladace na RS 232
> a spousta lidi mi argumentuje, ze to lze snimat i IrDa - ja si myslim,
> ze na 36 kHz se IrDA uz nedostane, a chodive mi to nikdo nepredvedl,
> ale zajimalo by mne, jestlis tim nemate nekdo nejake zkusenosti...

No irda na seriovem portu pri rychlosti 115200 /4 tedy 28800 bps jede na
frekvenci 36kHz - pri 28800 bps a 10 bitech na vyslane 8 bitove slovo
(start+8+volno) jede na 28800 * 10/8 = 36kHz
kazdopadne musi se nastavit
delic zakladni frekvence seriaku na 4 a modulator/demodulator irda musi
taktez modulovat pri teto snizene rychlosti. Co se tyce pochopeni toho co
dalkac poslal tak to je jina vec, musela by se merit napr. doba mezi
prijmy slov u kodovani RC5.

Nektere motherboardy jsdou v biosu nastavit do modu ASKIR coz je prave
tusim to 36kHz ovladani spotrebni elektroniky (nevim co potom ten siriak
prijima za data muselo by se zkusit).

l.