Kdyz uz se mluvi o telefonech ...

Lubor Otta butan
Středa Březen 17 12:05:24 CET 2004

Stejny problem jsem asi pred 7-mi lety zaznamenal u ustredny E10.
Cela ta podvojka by mela byt v mustku, nebo ji musite spravne polovat rucne.
Nezname soucastky jsou zenerka a tyristor. Zenerka pro spravnou funkci musi mit vetsi napeti, nez je napeti na vasich vyzvednutych telefonech, jeji vymenou to mozna zprovoznite, ja sam jsem ale tu podvojku radsi zahodil. Podvojka je stavena na ustrednu s baterii 60V a s odporem asi 1K ktery je trvale pripojen na linku. Moderni ustredny v klidu napajeji linku prez odpor vetsi nez 20K, a maji mensi napeti. Teprve pokud napeti na vasi telefoni zasuvce poklesne, asi pod 20V pripoji ucastnickou sadu ktera je schopna krmit do telefonu tech 50mA (led sviti). Ve vasem pripade to napjeti pri vyzvednuti ocividne nepoklesne. Skuste zkratovat a b draty u jednoho z telefonu, mozna se vam tak povede se pripojit :-) , ale obecne je takovahle podvojka postavena na chybnem zaklade a obecne nemuze s novymi ustrednami spolupracovat.