Gelova Pb baterie - nez ji vyhodim !?

Petr Vasek petr.vasek
Středa Březen 17 12:05:22 CET 2004

At 21:51 8.2.2001 +0100, you wrote:
>Par clanku z UPS jsem obnovil, sice drsne ale u nekterych to proslo, tim, ze
>jsem tam nalil trochu destilky. Horni vicko jde odloupnout, je jenom
>prilepeny, a pod nim jsou gumove spunty. Temi jsem ji tam nalil, ale jenom
>co pohltila ta seda hmota. Jednu takovou uz tri roky mam ve sve Jawa.

Muzu potvrdit, ze gelove baterie, ktere nemaji kapacitu
lze v nekterych pripadech obnovit dolitim destilovanou vodou.
Zalezi v jakem rezimu byla provozovana a jak daleko
postoupila sulfatace.
Nektere baterie, zdanlive mrtve po doliti a par cyklech nabiti
a vybiti dosahuji i 80 % puvodni kapacity a mohou slouzit i dalsich nekolik
let.
Nekterym nepomuze vubec nic, vetsinou je to poznat pohledem
povnitr skrzeva diru po spuntu. Pokud jsou viditelne
rozpadle desky, nebo je videt, ze jsou hodne deformovane,
v baterii se presypaji ulomky apod.je jakakoli snaha marna.
Jeste mam jednu zkusennost se kterou si nevim rady.
Uz se mi nekolikrat stalo, ze po doliti a nabiti se tak do tydne stalo to,
ze se baterka nafoukla a praskla.
Zatim si myslim, ze o zpusobuje sulfatace, ale proc?

Pred vyhozenim bych vyzkousel dolit destilkou, pockat nez
se gel nacucne a parkrat nabit/vybit, neni tim co pokazit, protoze i v
gelove baterii se pri nabijeni musi voda obsazena
v gelu rozkladat na kyslik a vodik, a prez spunty unika
do okoli.

Masinka