Spinany zdroj - potrebuju poradit

Jiří Reček recek.jiri
Středa Březen 17 12:05:21 CET 2004

Moje zkusenost, opet se zdrojem z PC je takova, ze kdyz se tam ten obvod pro
omezeni proudu pri zapnuti neda, vypinac, kterym zdroj zapneme prestane
fungovat ihned po prvnim takovem pokusu. Jiz nejde vypnout. V PC zdrojich je
termistor, ktery ma mnohem mensi odpor, kdyz se ohreje, takze triak tam
neni.

Jeste jedna zkusenost s tim termistorem: blbe jsem jej zapojil - primo na
220 V - bouchnul a pulka z nej vystrelila. Ale po oprave chyby v zapojeni
fungoval. Nemel jsem totiz nahradni. Pak ten zdroj byl na vylete v Brazilii,
tam byl prepnuty na 110V a po navratu se samozrejme zapomenul prepnout.
Vymenil jsem tranzistory, a par soucastek kolem, ale z toho termistoru opet
kus chybel - nyni zbyva uz jen ctvrtka a protoze jsem jej porad nesehnal, je
tam a funguje.

Jirka