Vybojka na fotocestu

rotta, spol.s r.o. rotta
Středa Březen 17 12:05:18 CET 2004

Philips vyrabi UV zarivky od 4 do 36W (s cernym sklem) a UV vybojky pro
prumyslove ucely. Osram vyrabi dokonce UV reflektory a pro domaci pouziti
kompaktni UV zarivky rady DZ o vykonu 9W (v maloobchode za ca 300 Kc kus).
Dve tyto zarivky spolehlive exponuji desku velikosti eurokarty za 6 min. Pro
ucely hrani je mozno navstivit tiskarnu (mysleno továrnu) a pozadat o
vyrazenou UV vybojku. Profesionalove je musi menit po urcite dobe provozu,
pro osvit spoju ma jeste nekolik let zivotnosti pred sebou. Pozor na to, ze
vsechny zminovane zdroje potrebuji predradniky.
Zarovky, ktere prodava Conrad jsou spise ze skupiny efektovych. Zkousel jsem
je na osvit spoju, ale intenzita UV zareni (alespon v tom spektru, na ktere
reaguje emulze na DPS) je podle meho odhadu 5x mensi nez u vybojek.
--
Rotta