Nejaky lepsi procesor

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:05:17 CET 2004

>Ta definice se mi libi, ale ja si pod pojmem Strukturovane programovani
>predstavuju rozcleneni programu na male, prehledne podprogramy (nebo funkce
>v terminologii cecka), ktere se od nekud volaji a z nich se volaji dalsi. To
>lze pochopite delat i v assembleru.

Podprogram ma smysl hlavne tehdy, pokud se vola alespon ze dvou mist. Jinak
muze sice zprehlednit zdrojovy kod, ale tutez funkcnost dosahnete i 'jednou
dlouhou nudli pres tri stranky' a usetrite zasobnik, o rychlosti provadeni
ani nemluve.

>Cecko je k tomu vsak primo stvorene, i
>kdyz to zakazane goto tam funguje taky. Problem s vice vnorenymi volanimi je
>prave u procesoru s malym mistem pro stack. Proto je tam i problem s
>pouzitim cecka.

Nerikam, ze je to idealni situace, ale omezeny prostor zasobniku donuti
programatora vice premyslet o strukture programu a vyhnout se bezhlavemu
volani funkci. Jinak obtize pri implementaci Cecka na PICu prameni zejmena
z toho, ze nema _zadny_ sw pristupny stack pro predavani parametru funkci,
neexistuje PUSH a POP. Jeho zasobnik je urcen vyhradne pro instrukce CALL,
RETURN, RETLW, RETFIE a pro preruseni. Dalsim omezenim je jediny registr
pro neprime adresovani (jediny ukazatel). Toto plati pro radu 16Cxx
(16Fxx), rada 18Cxxx je naopak uz prizpusobena vyuziti Cecka.

J. Hanzal

Electronical devices for chemical laboratory, custom electronics design
Snail Instruments                      Josef Hanzal, M. S.
Vojanova 615                           phone/fax: +420-311-624433
266 01 Beroun                          e-mail: snail@iol.cz
Czech Republic                         URL: http://www.vitrum.cz/snail/
GPS: 49deg58'28" North, 14deg 4'35" East