OT: Nevite nekdo jak na Elox?

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 12:05:13 CET 2004

Dobry den,
vim, ze je to trochu OT, ale je tu spousta sikovnych lidi, tak mi treba
nekdo poradi.

Chtel bych si oeloxovat malou soucastku z tvrzeneho hliniku. Kdysi pred X
lety jsem to uz docela uspesne zkousel, ale navod jsem uz davno ztratil a v
hlave uz toho o tom taky moc nemam. Matne si vzpominam, ze se hlinik
elektrolyticky zoxidoval, ale uz nevim, co bylo elektrolytem (zredena
sirovka???), z ceho druha elektroda (taky hlinikova???) a co je katoda a co
anoda. Taky by asi bylo dobre vedet proud na cm2 plochy a dobu eloxace.
Pak se to nabarvi, ale poradte jaky typ barviva pouzit. A pak se to nejak
zahriva ve vode, cimz se do korundove vrstvy navazi molekuly vody, ona
nabobtna a mezi krystaly se uzavrou pory, cimz je tam barvivo uvezneno. Ale
zas nevim, jak horka ma byt voda a jak dlouho to trva.

		Diky za pomoc

			Jakub Serych