Vyroba DPS doma fotocestou

Libor Kavan lkavan
Středa Březen 17 12:05:11 CET 2004

>> NAVRH DESKY
>To zalezi na kazdem jaky soft pouzije.

Asi tak, ja pouzivam Orcad pro DOS, kolega se pustil do Eaglu, to je vec vkusu.
Ja mam alespon spatne zkusenosti s Orcadem 9 pro Win a s Formikou.

>Doporucuji tisk na pauzu pomoci tiskarny HP DeskJet,

Tak to se mi nikdy nepovedlo.

>Slysel jsem ze je mozne po dokonalem zaschnuti pauzak jeste
>zkontrastovat pomoci acetonovych vyparu,pry se to pouziva v DTP.

To jde, ale IMHO jen pri tisku na laserovce. Ja pouzivam HP 5L. Pro
vycerneni pouzivam toluen, ale nesmi se to prehnat, jinak se spoje potrhaji.

>Pro vyrobu kvalitni nepodleptane desky je nutny co nejvyssi kontrast
>predlohy.

To v kazdem pripade.

>Idealni je osvit na film.(provadi DTP studio laserovou osvitkou,musim

Pokud delas vic jak jednu pokusnou desku tak se to urcite vyplati, film se s
pauzakem neda vubec srovnavat.

>1 bud koupit nanesenou desku

-vyhoda - perfektne nanesena emulze
nevyhody- vetsinou je velky odpad, je to drahe.

>2 nanest si sam
>-ocistit desku na hrubo - pouzivam prasek na nadobi TORO - nejlepe se
>osvedcil

Me taky !

>-nastrikat emulsi sprejem (lze zakoupit v GM) presne oznaceni mohu dohledat

POSITIV 20

>pozor na prachove castice,ihned po nastriku uzavrit do prachotesne skrinky.

S tim prachem je pakarna. Jeste jedna vec se mi stava - emulze se mi na
okrajich vetsinou tak nejak srazi a nejde vyvolat. Takze si ustrihnu desku s
presahem cca. 1cm na vsechny strany ...

>1   lze pouzit horske slunce - pozor neosvicuje prilis rovnomerne
>     je nutna vetsi vzdalenost cca 50 cm a cas cca 15 minut pro slusne
>vysledky
>     je nutne trosku experimentovat

Pouzivam taky horske slunicko. Problem je ale v tom ,ze je potreba zajistit
perfektni prilnuti predlohy na desku. Ja mam pro tenhle ucel udelany takovy
pripravek - dve 10mm silna plexiskla, na jednom je postrane nalepena tesnici
guma a je tam vyvrtana dirka, kde je kohoutek. Na to plexi s tesnenim
polozim desku s predlohou, priklopim druhym plexisklem a pres kohoutek
odsaju vyvevou vzduch, pak kohout zavru a vyvevu muzu odpojit, plexiskla
drzi u sebe tlakem vzduchu a hlavne perfektne pritisknou predlohu k desce.
BTW:Je dobre predlohu tisknout tak, aby potistena strana lezela na emulzi,
snizi se tim nebezpeci podsviceni.

>jako vyvojka se pouziva 10% roztok NaOH,lze koupit v kazde drogerii
>pozor na teplotu vyvojky kolem 20stupnu je vse OK ,pri vyssi teplote je
>vyvolavani moc strme a naopak.

Neni co resit.

>kyselina solna- redit vodou + peroxid vodiku
>kyselina + peroxid ma vyhodu ze oproti chloridu neznecistuje
>umyvadlo,ba naopak a lze sehnat skoro v kazde vetsi drogerii

Delam to taky tak, akorat bacha na to, ze vsechno zelezne, co kdy jen na
chvili videlo HCl tak je okamzite rezate, takze doporucuju leptat venku.

Samozrejmne CNC, ostatni je nuda ;-)

>Tento navod je pro amaterskou kusovou vyrobu a urcite je mozne to delat i
>trochu jinak.
>Timto postupem vyrabim desky jiz radu let a dosahuji vyskoke kvality.

Vypada to, ze to asi vetsina lidi dela podobne. Taky mam pomerne dobre
vysledky. Jinak mam jeste jinou technologii vyrazne kvalitnejsi, da se
celkem jednoduse delat i nepajiva maska, ale na jeden kus se to nevyplati,
vzdy je potreba delat vic desek najednou.
S pozdravem		with best regards
                EZA-TV Vrchlabi
   Libor Kavan               Phone & Fax:+420 438 521 232
   Dlouha 421                Fax:+420 438 521 262
   543 03 Vrchlabi III       mailto:lkavan@krkonose.cz
   Czech Republic            http://www.krkonose.cz/eza-tv