trochu OT: Lokomotivy
Pavel Krejci
pkrejci
Středa Březen 17 12:05:11 CET 2004
*********** REPLY SEPARATOR ***********
On 17.2.2001 at 18:05 spawn@cbox.cz wrote:
>Dobry den,
> mel bych trochu netradicni dotaz. Je to spis silnoproudarska zalezitost.
> Vite prosim nekdo z vas, jak se rozezna stejnosmerne napajena lokomotiva, od
>lokomotivy napajene stridave? Melo by to byt poznat "od pohledu".
> Dostal jsem totiz takovou otazku, ale vubec nevim ... :-(
>Martin
Z knizky Rozum do kapsy (1986)
Podle barvy
Elektricke lokomotivy a elektricke motorove jednotky na _stejnosmerny_ proud - kombinace kremové a zelene.
Elektricke lokomotivy a elektricke motorove jednotky na _stridavy_ proud - kombinaci kremove a modre.
Motorove lokomotivy jsou tmavocervene (zrejme diesel??) a motorove vozy jsou v kombinaci kremove a tmave cervene.
Jinak podle cila na lokomotive (je to taky pouhym pohledem, ale bouzel zblizka a pravdepodobne kdyz stoji :-)
Cislo je ve forme
X YYY zzzz
X je pismeno
E = ss lokomotiva
S = str. lokomotiva
ES = pro oba proudove systemy
M = elektricke motorove jednotky (pantografy)
EM = ss. pantak
SM = str. pantak
T = jezdi na naftu
pozn. parni lokomotivy pismeno nemaji.
YYY jsou tri vetsi cislice.
prvni dava pocet taznych naprav
pokud k druhe prictete cislo 3 a cele vynasobite 10x = max. rychlost lokomotivy
treti plus 10 = tlak na napravu * pocet naprav = hmotnost lokomotivy v tunach
zzzz ctytri mensi cislice
prvni dava serii a dalsi tri koliata v te seri vyjela z CKD.
Tot (skoro) vse co rika rozum do kapsy o ceskych lokomotivach.
Ale jeste jednou upozornuji, je to rok 1986.
Pavel Krejci
Další informace o konferenci Hw-list