trochu OT: Lokomotivy

Pavel Krejci pkrejci
Středa Březen 17 12:05:11 CET 2004



*********** REPLY SEPARATOR  ***********

On 17.2.2001 at 18:05 spawn@cbox.cz wrote:

>Dobry den,
>	mel bych trochu netradicni dotaz. Je to spis silnoproudarska zalezitost.
>	Vite prosim nekdo z vas, jak se rozezna stejnosmerne napajena lokomotiva, od 
>lokomotivy napajene stridave? Melo by to byt poznat "od pohledu".
>	Dostal jsem totiz takovou otazku, ale vubec nevim ... :-(
>Martin

Z knizky Rozum do kapsy (1986)
Podle barvy
Elektricke lokomotivy a elektricke motorove jednotky na _stejnosmerny_ proud - kombinace kremové a zelene.
Elektricke lokomotivy a elektricke motorove jednotky na _stridavy_ proud - kombinaci kremove a modre.
Motorove lokomotivy jsou tmavocervene (zrejme diesel??) a motorove vozy jsou v kombinaci kremove a tmave cervene.

Jinak podle cila na lokomotive (je to taky pouhym pohledem, ale bouzel zblizka a pravdepodobne kdyz stoji :-)
Cislo je ve forme

X YYY zzzz

X je pismeno
  E = ss lokomotiva
  S = str. lokomotiva
  ES = pro oba proudove systemy
  M = elektricke motorove jednotky (pantografy)
  EM = ss. pantak
  SM = str. pantak
  T = jezdi na naftu
  pozn. parni lokomotivy pismeno nemaji.

YYY jsou tri vetsi cislice.
prvni dava pocet taznych naprav
pokud k druhe prictete cislo 3 a cele vynasobite 10x = max. rychlost lokomotivy
treti plus 10 = tlak na napravu * pocet naprav = hmotnost lokomotivy v tunach

zzzz ctytri mensi cislice
prvni dava serii a dalsi tri koliata v te seri vyjela z CKD.

Tot (skoro) vse co rika rozum do kapsy o ceskych lokomotivach.
Ale jeste jednou upozornuji, je to rok 1986.

 Pavel Krejci







Další informace o konferenci Hw-list