trochu OT: Lokomotivy

Petr Stehlik petr.stehlik
Středa Březen 17 12:05:11 CET 2004


Uz to cisluji jinak
Petr
----- Original Message -----
From: "Pavel Krejci" <pkrejci@razdva.cz>
To: "Multiple recipients of list" <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Sunday, February 18, 2001 4:02 PM
Subject: Re: trochu OT: Lokomotivy


>
>
> *********** REPLY SEPARATOR  ***********
>
> On 17.2.2001 at 18:05 spawn@cbox.cz wrote:
>
> >Dobry den,
> > mel bych trochu netradicni dotaz. Je to spis silnoproudarska zalezitost.
> > Vite prosim nekdo z vas, jak se rozezna stejnosmerne napajena
lokomotiva, od
> >lokomotivy napajene stridave? Melo by to byt poznat "od pohledu".
> > Dostal jsem totiz takovou otazku, ale vubec nevim ... :-(
> >Martin
>
> Z knizky Rozum do kapsy (1986)
> Podle barvy
> Elektricke lokomotivy a elektricke motorove jednotky na _stejnosmerny_
proud - kombinace kremové a zelene.
> Elektricke lokomotivy a elektricke motorove jednotky na _stridavy_ proud -
kombinaci kremove a modre.
> Motorove lokomotivy jsou tmavocervene (zrejme diesel??) a motorove vozy
jsou v kombinaci kremove a tmave cervene.
>
> Jinak podle cila na lokomotive (je to taky pouhym pohledem, ale bouzel
zblizka a pravdepodobne kdyz stoji :-)
> Cislo je ve forme
>
> X YYY zzzz
>
> X je pismeno
>   E = ss lokomotiva
>   S = str. lokomotiva
>   ES = pro oba proudove systemy
>   M = elektricke motorove jednotky (pantografy)
>   EM = ss. pantak
>   SM = str. pantak
>   T = jezdi na naftu
>   pozn. parni lokomotivy pismeno nemaji.
>
> YYY jsou tri vetsi cislice.
> prvni dava pocet taznych naprav
> pokud k druhe prictete cislo 3 a cele vynasobite 10x = max. rychlost
lokomotivy
> treti plus 10 = tlak na napravu * pocet naprav = hmotnost lokomotivy v
tunach
>
> zzzz ctytri mensi cislice
> prvni dava serii a dalsi tri koliata v te seri vyjela z CKD.
>
> Tot (skoro) vse co rika rozum do kapsy o ceskych lokomotivach.
> Ale jeste jednou upozornuji, je to rok 1986.
>
>  Pavel Krejci
>
>






Další informace o konferenci Hw-list