Programovani v C

Mikro mikro.shw
Středa Březen 17 12:05:10 CET 2004

> puvodni dotaz znel, jak se naucit vyssi programovaci jazyk - nebyla rec o
> cilovam prostredi. Ucit se neco noveho je podle mne nejlepsi tak, ze si
hned
> vyzkousim, jestli to, co jsem vymyslel taky funguje tak, jak jsem chtel a
> tomu mi nejpohodlnejsi a nejdostupnejsi pripada prostredi na PC. Kazdy
> programator vi, ze musi pocitat s tim, ze implementace jazyka se obvykle
> lisi podle cilove platformy, ale na to je dost casu po zvladnuti zakladu.
>
> Zdravim
>
> Ing. Jiri Foldyna

No, kdyz ono to ale o te cilove platforme je.
Pro jednocipy je "C" asi tou jedinou cestou. Zadny jiny vyhovujici vyssi
jazyk jsem zatim nepotkal.
Osobne programuji jednocipy 51, AVR, H8, SH a pouzivam vzdy kombinaci  C/Cpp
+ ASM.
Ale pokud potrebuji neco napsat pod DOSem, nebo Woknama, nesahnu po nicem
jinem,
nez po Pascalu (Delphi). Ale to je spise otazka pohodlnosti a prehlednosti.

A uplne jina otazka je prenositelnost kodu (jedna z vynasenych kladnych
vlastnosti C), pak je to
na urovni jednocipu spise zbozne prani, nez realita. Implementace od
implementace je to jine,
vzdy s vyjimkami z vyjimek.

A co se tyce optimalizace: slusne napsany program v 'C' se zapnutou
optimalizaci dosahuje v porovnani
s assemblerem tak 150% v delce kodu, 120% ve spotrebe pameti a >130% v
narocnosti na stack.
Mnoho veci v C-cku nejde optimalne udelat, vetsinou se musi kooperovat s
ASM.
Pro Keil-51 napriklad RL, RLC, JBC, zretezene IF-THEN-ELSE.
Na druhou stranu podpora SWITCHu je temer genialni.

Tedy vse podle meho nazoru, nikomu ho nevnucuji