Tramvaje

hugo2 hugo2
Středa Březen 17 12:05:08 CET 2004


Byla to nadoba se rtuti, jedna elektroda, anoda druha elektroda-
byly snad i dve.
Potom tam byla jeste startovaci elelktroda, pomocna anoda, ktera
se musela dotknou te rtuti na dne, vytahla oblouk a zapalila
oblouk mezi anodou a katodou.
Ten dotek se snad delal pomoci magnetu.

H.KOTTAS

>problemem snad byly usmernovace, pouzivaly se jakesi rtutove "elektronky"
> ..., a tem elektronkam pri pokusech s
>rekuperaci v momente, kdy nikdo elektrinu neodebral a za elektronkou bylo
>vyssi napeti nez pred ni, zhasnul usmernovaci oblouk a musela se nejak
>pomerne zdlouhave znovu startovat.
>
>
> Jakub Serych
>
>-----Original Message-----
>From: clock@ghost.btnet.cz [mailto:clock@ghost.btnet.cz]
>Sent: Saturday, February 17, 2001 10:16 PM
>To: Multiple recipients of list
>Subject: Tramvaje
>
>
>Na jake napeti jezdi tramvaje v Praze? Je pravda, ze kdyz brzdi, tak
>elektromotorem vyrabeji elektrinu a fedrujou ji spinanym menicem zpatky
>do troleje?
>
>--
>Karel Kulhavy                     http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~clock
>









Další informace o konferenci Hw-list