Naparovani hliniku ve vakuu ???

Jiri Libra Jiri.Libra
Středa Březen 17 12:05:08 CET 2004

  No, nevim presne, zalezi jakym zpusobem se ma naparovat ten hlinik, resp.
odkud se vezmou jeho pary. Nevim, jak spolehlive lze udelat vakuovou komoru
z hrnce, ale kdyz vidim aparatury podobneho razu u nas ve skole, ... Ale je
fakt, ze tam je naparovani jen soucasti a hluboke vakuum je potreba hlavne
kvuli analyza. Na naparovani by snad tak hluboke vakuum potreba nebylo,
zalezi, jak cisty povrch naparujete a co od toho cekate.
  A jakou vyvevu jste kupoval? Jestli je to nejaka vodni, co se pouziva v
chemii na urychleni filtrace, tak ta da tak desetinu az setinu atmosfery.
Urcite ne 1e-10Pa :-) Ale to uz je spis fyzika nez elektronika.
  Jirka
P.S.: K cemu pouzivate tu vakuovou aparaturu z papinaku?