Tramvaje jeste jednou

Serych@Panska.CZ Serych
Středa Březen 17 12:05:04 CET 2004

Je to malinko jinak. Ten kousek troleje, prez ktery pred vyhybkou projede
pantograf tramvaje je pripojen k normalnimu napajecimu napeti prez maly
(hodnotou odporu), ale radne vykonovy rezistor. Pokud tramvaj je v zaberu,
tece prez ten odpor proud a tak na nem vznika ubytek napeti. Ten je meren
nejakou jednoduchou elektronikou (nebo je tam mozna jen soustava relatek (je
tam totiz jeste blokovaci kontakt, aby nasledujici tramvaj nepodhodila
vyhybku te projizdejici pod kolecky), ktera pak zapne proud do civky
vyhybky. Tlacitko v tramvaji spina skutecne jen odpor, ktery nasimuluje
odber proudu tramvaji, aniz by tramvaj musela byt v zaberu. Mam dojem, ze
proud pro prehozeni je od 60 Ampericku nahoru. Tramvaj si tedy v klidu muze
zrat treba 50 Ampericku a nic se neprehazuje.

							Jakub Serych