Ted pro zmenu trolejbusy

Ladislav Cisar cisar1
Středa Březen 17 12:05:00 CET 2004

Tam nejsou zadne vyhybky, ktere by se mechanicky posunovaly nejakym dalkovym
ovladanim. Jsou tam delene "kolejnice" (kovove vodive lyziny) ve tvaru Y
(brano ve smeru jizdy). Kdyz trolejbus odbocuje tak tahova sila resp. jeji
vektor sberacu (lidove klacku) jiz nema smer v rovine (nelezi v ni) dratu
vedeni napeti, ale ma smer rekneme bocni. Tzn. sberace jsou pri odbocovani
vtazeny (presmyknou se) na vedlejsi lyzinu.

P.S. V Ostrave je nejslozitejsi krizovatka s trolejovym vedenim v Evrope
(zrejme i na svete). Je to klasicka krizovatka dvou ulic, kde se z kazde
ulice muze trolejbus vydat libovolnym smerem ! Je to doslova pavucina
troleji !

Lada

	Zdravim vsechny,

	thread o tramvajich a lokomotivach byl moc zajimavej, mohlo by to tu
bejt i castejc. Inspiroval me k dotazu, kterej me trapi uz od detskych let,
ale zatim mi to nikdo dokonale nevysvetlil.
	Nevite nekdo jak funguji "vyhybky" (nebo co tam je) pro sberace
trolejbusu na krizovatkach? Uz jsem to nekolikrat zkoumal, ale je to vysoko,
ja blbe vidim, takze jsem na nic neprisel. Jde mi o to, jak kdyz se vetvi
vedeni trolej vi, jestli ma jet rovne nebo zahnout.

	Diky,

			Ales Zika
			Pelhrimov

			e-mail: Ales.Zika@pel.cb.ds.mfcr.cz