dos & joliet format

David Belohrad belohrad
Středa Březen 17 12:04:55 CET 2004

Zdravim,

michal.grunt@iol.cz wrote:

> Jedne zajit nekam do bazaru a koupit stary stolni CD prehravac... treba i
> nefunkcni ;).

> A coz takhle pouzit system z Windows 9x??? Ten prece sam o sobe uz musi
> podporovat Joilet, ne? Staci vzit cistou disketu, nastartovat PC s W9x a
> zkopirovat system na disketu (sys c: a: popr. sys c: d: kdyz by to bylo na
> druhy disk) no a potom uz by podle me nemel byt problem prehravat Joilet CD...
> Je jasne ze kdyz se pouzije starsi MS-DOS verze 5.0 tak tam CD s Joilet nemusi
> chodit.

Rozchodit windoze na mp3 prehravaci - takovy uzus v zadnem pripade nehodlam
absolvovat. Ta masina na ktere
to rozjizdim je P75 s nejakyma 16mb ram, takze nez by se to cele nastartovalo, tak
by me presla chut si
neco prehravat. navic s rizikem modre obrazovky a nutnosti tam pripojovat VGA
jenom proto abych se podival co
zas ten sh*t chce, tak to me ani nenapadne. Mimochodem, ten dos se kterym jsem
zkousel rozchodit ten joliet system
byl z win98, ktere jol. podporuji. Chyba je totiz ale nekde jine, schvalne si
zkuste pustit mscdex jake nejvyssi verze
sezenete a potom spusttne mscdex ve windoze. zatim co v dosu vam zahlasi ze
natahuje verzi 2.95 (nebo tak nejak se mi porarilo
stahnout z meho adresare windows), tak ve windoze vam zahlasi, ze verze 2.98 je
jiz nahrata v pameti. (stejny stroj, stejne windoze
z jakych jsem stahnul ten mscdex). Znamena to jedine to, ze samotne windoze si
implementuji svuj vlastni na msdosu nezavisly mscdex,
ktery joliet umi. k tomu se ale bohuzel nikdo nedostane, protoze je soucasti vxd
driveru.
tudy cesta nevede. jedine linux = stabilita, rychlost bootovani, moznost
pozdejsiho prehravani dvd, moznost pouziti archaicke sitovky
a telnet a ftp serveru na upgrade sw ze site atdatd. - nevyhoda... dat to cele
dohromady. jadro jsem mel zkompilovane hned, ale dostat jej
na disk tak, jako je treba redhat je pro me obrovsky problem. zatim jsem se po 2
dnech dostal k tomu, ze to konecne zacalo bootovat, ale
jeste to nenaslo ramdisk. schvalne si zkuste precist nejake to bootdisk-HOWTO

> [...]
> podtaktuje takze bude mene hrat a mit mensi odber) naximalne bych 'prezil'
> hukot stereho HDD, ale stare pomale disky moc nehuci.
> A taky ten PC standartni zdroj je dost vysoky... a kupovat novy a mensi se mi
> nechce uz ze dvou duvodu (1. dalsi investice, 2. mensi zdroj = mensi vykon =
> vetsi teplota soucastek protoze budou blizko u sebe a navzajem se tepelne
> ovlivnovat a navic by se to teplo asi muselo nucene odvadet = ventilator coz
> nechci). Cetl jsem jeden navod kde chlapek psal ze na to koupil specialne maly
> zdroj od Conradu, ale pry strasne hreje (pres 60 stupnu C).

Na procesoru pasivni chladic, protoze to moc nehreje. pro globalni zdroj budu
pouzivat ten z pececka. mam tu jeden dostatecne
maly, chlazeni pomoci aktivniho vetraku s regulaci otacek na teplote (vyslo to
nekde v amaru)

> Dal by me zajimalo jak je to s tim linuxackym prehravacem... je tam moznost
> preskakovat adresare? Bylo by divne kdyby to tam nebylo protoze hledat pisnicku
> tak ze by se brali vsechny zasebou.... to mi pripada dost zdlouhave vybirani
> konkretni pisnicky (nemusi to byt pisnicka, ale napr. mluvene slovo).

moznost preskakovat adresare tam neni, ale to neni na zavadu, protoze narozdil od
mpxplay je mpg123.mirko open source pod GPL
takze co tam nemam to si doprogramuji. mount umount je resen z numericke
klavesnice za pouziti tlacitek /*. Ten program si trochu pozmenim,
aby to delala jenom jedna klapka. pri startu programu si ocicha mechaniku a
namountuje pokud namountovana neni

> A jeste jeden dotaz. Pokud vim tak se v linuxu musi mountnout a unmountnout CD
> kdyz se chce pouzivat nebo vysunout... Jak je to vyresene?

^^^^^