Trochu Off: Cestina pod Win Me

Ing. Vladimir Stribrny stribrny
Středa Březen 17 12:06:38 CET 2004

> Mozna jednochip SX by to stihl i bez radice, nebo jej z nej vyrobit.
> Podle PDF se delaji az do 100MHz. Daji se v CR koupit u MITE,
> ja je tam jeste nekupoval, ale vim, ze je tam maji na webu k
> objednani.
> Jinak jestli ovladate programovani PIC, nebude SX pro Vas
> velka zmena :-).
> Tipnul bych, ze SX by to stihnout mel ...

Ahoj,

jen mala technicka poznamka na okraj - pred cca 15 lety jsem delal FD
drivery pro OS MIKROS (ceska CP/M) pro Robotrony 1715, ktere nemely
integrovany radic. Pokud si matne vzpominam, byly v PROM vypalene vzorky
sekvenci pro zacatky zahlavi sektoru, ktere se porovnavaly s obsahem shift
registru, do ktereho sly data prectena z mechaniky. Pri shode se zahajilo
vycitavani bajtuuu z onoho shiftu, ktery fungoval jako deserializator (zadne
DMA:-)). Veskera logika byla resena programem (vcetne pocitani CRC), bez
vetsich problemu se daly cist, zapisovat a formatovat DD diskety (720 kB).
Procesor byl vychodonemecky Z80 na 4 MHz...
Pro inspiraci bych se asi zkusil podivat, jestli se nekde nevali
dokumentace. Ty Robose sem dovazely KS (tedy Kancelarske stroje - pro mladsi
rocniky:-)) v Karlovych Varech. Napsat SW pak uz neni takovy problem, chce
to jen umet pocitat instrukcni cykly a pamatovat si, co se v kterem registru
vali:-)))

Zdravim

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f@avizo.cz