Frezka 2

J. Rotta rotta
Středa Březen 17 12:06:34 CET 2004

Zdravim,
pridavam jen maly postreh k informacim, uvedenym v minulych prispevcich
> -----P> ?vodn? zpr?va-----
> Od:	J. Rotta [SMTP:rotta@rotta.cz]
> Zdravim vsechny,
> uz jsem se do tohoto predmetu nechtel michat, ale neda mi to hazeni castkami v kKc, ktere jsou strelene zjevne od boku.
> Vybiram z katalogu fy Isel (SRN)... Celkem			178,- DM
> Coz je pri soucasne cene DM asi 3.000,- Kc bez dopravy a DPH.

	Mozna, ale kryte linearni vedeni 1000mm s kulickovym sroubem a krokovym motorem od zminene firmy vyjde
	na cca. 20.000 Kc. Vynasobte 3 a to jsou jen posuvy...

> Isel ma zastoupeni v Praze, komponenty jsou k dodani do ca 6 tydnu
	... nekdy i trochu dele :-)  A kvuli sroubu za 178 DM se nepretrhnou ...

> hlednuti katalog komponentu (pohybove strouby, linearni vedeni, konstrukcni
> profily ...) pro stavbu NC stroju i s  cenami.
	Ano, katalog je moc pekny.

> Rekl bych, ze z predchoziho je zrejme, ze plac nad statisici korun za komerc
> ni frezky, ktere nikdy nemuzeme vydelat, je mozno nahradit pruzkumem trhu a
> vlastni invenci ve vyberu komponentu a konstrukci stroje.

	No ale i s tou nejvetsi invenci se podle mne pod 100.000 za kvalitnejsi komponenty nedosatnete. Plus samozrejme vlastni prace a cas pri konstrukci ridici jednotky (ale to tady vetsina lidi dela pro zabavu)  	 ANO, samozrejme JE mozne koupit 3 srouby za 10.000 a k tomu dobastlit posuv z kulickovych lozisek, krokove motory z tiskarny, sasi svarit z jeklu, vreteno z hobby vrtacky a cele to ridit PC. Ale...

	Abych jen neremcal, tady je par vyrobcu (vsechno nemecke firmy) a jejich ceske zastoupeni (bez zaruky):

	ISEL (isel Prag automatik, Praha): jiz bylo zmineno
	HIWIN	www.hiwin.de   (SIRIUS, Praha): kulickove srouby, linearni vedeni...
	NSK-RHP (Coroll, Hronov): kulickove srouby, linearni vedeni...
	NEFF Antriebstechnik (BIBUS, Brno): srouby, vedeni, posuvove jednotky
	ALLTEC www.alltec.de (BETZ, Marianske Lazne)

	Ceny ani blizsi udaje neuvadim, nejsem obchodni zastupce...  :-)

	S pozdravem
	Vaclav Kadoun