mechanika a jednocip

Wek wek
Středa Březen 17 12:06:32 CET 2004

>Pouzit k tomu spojeni ISA radic, by se mi zdalo docela dobre reseni.
Vseobecne riesit problemy periferii k jednocipakom pouzitim PC chipov _neodporucam_ (aj ked su vynimky pomerne uspesnych konstrukcii
, napr. znamy realtek chip na ethernet).
Aj ked castokrat nie je potrebne plne emulovat ISA zbernicu vratane spravania sa DMA (to napr. u FDcontrollera je dost potrebne), WA
IT (to na '51 je prakticky nemozne) a IRQ, velmi rychle narazite na problem softwaru (ovladacov).
Klasicka logika PC je totiz taka, ze hardware je oddeleny od software medzikusom (co je tiez software), ktory sa nazyva BIOS (a je v
dnesnej dobe dost zabudany). To zabezpeci kompatibilitu OS (napr. DOS) bez potreby znalosti HW. Vy sa dostanete do situacie, ked ten
BIOS - alebo jeho cast - si budete musiet napisat; a to je uz cipovo zavisle. T.j. darmo si ho napisete pre jeden typ kontrolera, s
inym typom Vam to uz nebude musiet chodit.
My sme takto chceli riesit VGA video na ne-PC doske, a narazili sme na presne ten isty problem - kazda videokarta ma vlastny BIOS, k
tory je samozrejme v '86 kode a s inym videochipom nesedi...

Jano Waclawek