Magnetron

AZE aze
Středa Březen 17 12:06:31 CET 2004

Pokud si matne vzpominam, u radilolokatoru
ruske vyroby (v nasi armade asi stale
pouzivanych) byl magnetron, pulzni vykon to melo
800kW (cca 2us a opakovaci frekv. cca 250Hz),
a spinaly to dve paralelne spojene velke vykonove tetrody
GMI90 s katodami na zemi, takze magnetron byl
pripojen na +VN a spinan k zemi. Tyto dve tetrody
budily KV amaterum zname dve GMI30. S magnetronem
z mikrovlnky by to asi byl problem, stejne jako se
stabilitou frekvence. U zmineneho magnetronu byl
nejaky mechanicky prvek pro ladeni. Cele
to bylo umisteno ve velikem magnetu a co bylo
uvnitr jsem nikdy nevidel.
AZE

----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cdrail.cz>
To: <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Thursday, December 06, 2001 11:31 AM
Subject: RE: Magnetron

Pokud vim, radioamateri se o to jiz pokouseli a neuspeli. Problem byl v tom,
?e magnetron ma pevny kmitocet a nelze ho preladit. Pokud se to nekomu
povede, bude hrdina. Jak je to se stabilitou nevim, ale vim, ze v profi
zarizenich se magnetrony pouzivaji (trochu jina cenova kategorie), takze
stabilitu zrejme nejak zajistit lze.
Abych pravdu rekl, klicovani Anodoveho napeti cca 3000V mi pripada ponekud
nerealne - to se asi dela jinak.
Ale o teto problematice takrka nic nevim, tak me nebijte, pokud jsem napsal
nejaky nesmysl.

Martin - OK1UGA