Autobaterie

Josef Knotek knotek
Středa Březen 17 12:06:24 CET 2004


Vse se da ozivit.
Nejdrive je potreba zmerit odpor mezi jednotlivymi clanky. Ten by se mel
pohybovat do 1 ohmu. Muze byt i vic, ale urcite nesmi byt nula. To by
znamenalo zkrat mezi clanky. 
Potom pripojit na normalni nabijecku. To je v podstate to, co jste jiz
delal. Ale...
Vzdy se najdou nejake specialitky, jako je treba oprava ponicenych
elektrod obrazovek, nebo zdvojnasobovani kapacity kondenzatoru. U
baterie je to nabijeni stridavym proudem. Ne tedy presne stridavym, ale
pulsnim s tim, ze baterie je castecne vybijena. Staci dve diody
prislusneho proudu, a jedna zarovka, napr. zadni brzdova. Nabijite-li
baterii prodem 2A musi mit zarovka odber 1 az 1,5A Ne vetsi, to by jste
nic nenabil. Funguje to vlastne tak, ze v jedne pulvlne se baterie
nabiji, a v te druhe je vybijena prez zarovku. Schema snad neni potreba.

Zni to mozna neuveritelne, ale baterie s temer nulovou kapacitou se da
obnovit az na puvodnich 96 az 98 procent.
Tento navod nemam z vlastni hlavy, ale naucil nas to kdysi jeden
postarsi ucitel. Metoda je vyzkousena a funguje moc dobre.
Nabijeni ale trva o neco dele, asi tak dva dny. Urcite to ale stoji za
vyzkouseni. Je to levnejsi, nez nova autobaterie.

Zdravi Josef Knotek.





Další informace o konferenci Hw-list