PIC- C HI-TECH

Michal tacud.pilot
Středa Březen 17 12:06:22 CET 2004

Zvolil jsem schvalne tvrda slova, protoze nestiham a C vidim jako moznost jak ziskat trochu vice casu i za cenu velke investice. Zatimco KEIL C pro 8051 vypada propracovane, tak na PIC je to bida, MICROCHIP nema Cecko pro radu 16xxxx, a HI-TECH pod DOSem to je navrat do doby kamenne. Navic KEIL ma spoustu knihoven.
    Mam program rozdeleny na dve casti, ta prvni slouzi pro komunikaci s uzivatel tedy LCD a klavesnice. Tady je vetsinou rychly program zbytecny. Ale pri vyvoji v C to usetri spoustu casu. Napriklad vypis napeti baterie:
V paskalu-
    writeln (U_Bat*0.0632558);
je to hned, ale v asembleru jsem to delal dve hodiny. Hodne si lze pomoct knihovnami, ale to taky neni ono.

  Druha cast obsluhuje hardware a tady lze polemizovat o rychlosti, ale kolik aplikaci pouziva specialni kodovani dat narocne na pocetni ukony. A navic psat neco takoveho v asembleru? Rychlych procesoru je na trhu vic nez dost.

    Nevyhodou MICROCHIPU je velke mnozstvi podtypu. Je potom velka snaha usetrit par korun a koupit mensi typ s mensi pameti. Neni levnejsi vyrabet jeden druh ve velkych seriich? Navic diky tomu nektere hybridy nelze sehnat.

    Tak me napadlo, lze spojit v Cecku pro jednocipy standartni prikazy printf a scanf s LCD displejem a klavesnici? Zatim jsem ve stadiu prvnich pokusu a vubec nevim jak udelat spoustu veci. Nelze se nekde prihlast na skoleni? Zajima me C pro PIC i 8051.
Michal

  ----- Original Message -----
  From: Jiri Bezstarosti
  To: hw-news@list.gin.cz
  Sent: Monday, December 17, 2001 2:36 AM
  Subject: Re: PIC- C HI-TECH

  Zdravim.

  Nelze se neohradit proti "pak?rna v asembleru". Az budete psat poradnou aplikaci,
  bude Vam dobry kazdy byte a pak teprve budete moci posoudit, v cem je mozne to napsat,
  aby se to tam veslo a take to dost rychle bezelo. To, ze se Vam jeste nepodarilo psat
  v assembleru dost pohotove, nemusi znamenat, ze to nelze. Ano je to o neco pomalejsi
  to napsat, ale az udelate treba DES nebo jeste nejake slozitejsi kodovani jako RSA
  a bude se na nej muset ve vyssim jazyce cekat minuty, uvidite jak se bude zakaznik tvarit.

  Ten sam pristup se pouziva u PC. Proc psat aplikace poradne, kdyz se to da natahnout
  vykonem - vzdyt si vsichni kazdy rok nove PC radi koupi a nejlepe i s novym OS ze ?

  Netvrdim ovsem, ze vyssi jazyky jsou spatne, to probuh ne ! Ale vsechno chce sve a toto
  Vase tvrde stanovisko si assembler urcite nezaslouzi. To opravdu chcete davat i do velice
  jednoduchych aplikaci ty nejdrazsi chipy jen proto, ze se Vam to dobre pise ???

  BTW, o zadnem prodejci PIC18Fxxx v cechach nevim, ale zkuste GM, za zavolani moc nedate
  a myslim, ze by to pro ne nemel byt vetsi problem. Jen nevim, kolik jich asi tak potrebujete,
  podle toho se totiz kazdy prodejce bude snazit:-).

  --
  Jiri Bezstarosti

    -----P?vodn? zpr?va-----