kalafuna.

Vorel Martin - Decin Martin.Vorel
Středa Březen 17 12:06:21 CET 2004

No mozna taky meni (zmensuje) povrchove napeti taveniny.....
A taky zabranuje oxidaci taveniny.....

Martin

P.S.  jenom domnenka netrvam na tom.....
-----P?vodn? zpr?va-----
Od: hwnewskonference [mailto:hwnewskonference@seznam.cz]
Odesl?no: 19. prosince 2001 12:19
Komu: hw-news@list.gin.cz
P?edm?t: Re: kalafuna.

>   Pouzivam kalafunu na pajeni uz asi 20 let. Ted tady byl kamarad,
>   ktery o elektronice nevi nic, a vyptaval se. Mimo jine se ptal, co
>   pri tom pajeni ta kalafuna dela. A ja jsem mu nedokazal odpovedet
>:-((

Ciste teoreticky je kalafuna nejvyssi frakce, tedy destilacni zbytek vyssich
pryskyric z jakostnich smol (borova ...), cili funguje to stejne jako
jakekoliv organicke rozpoustedlo, pouze ale s tim rozdilem, ze odmastovaci a
tedy adhezi podporujici vlastnosti se projevi, az pri vyssich teplotach, kdy
se kalafuna roztavi ... dalsi efekt, ktery si nedovolim vyloucit (dokonce
mozna rozhodujici) je redukce povrchove vrstvy oxidu mednateho na med za
podminek teplot pajeni (oxid mednaty je schopen pri vyssich teplotach
aromatizovat polyenove systemy a jinak se chovat jako relativne silne
oxidacni cinidlo). V praxi zrejme pujde o kombinaci obou efektu.

Simon Cihelnik