IDE Disk to microchip - odpoved na 3 maily

Jiri Drozd jirkonf
Středa Březen 17 12:06:18 CET 2004

  Zdravim konferujici,
omlouvam se za svoji dlouhou mlcenlivost, ktera byla zpusobena nefunkcnosti
meho domaciho internetoveho pripojeni. Po jeho oprave mi prisel "vanocni
darecek" v podobe asi 1500 mailu z konfery tak mi taky chvili trvalo nez se
je vsechny procetl.
  Zjistil sem ze je zajem o me programy na cteni dat z HDD na 89C51.
Samozrejme ze je velice rad poskytnu - budu rak kdyz se k tomu nekdo vyjadri
co a kde (a jak) udelat lepe. Predem upozornuji ze se jedna o ciste ASM
programy, zadne C ani nic podobneho. Budu se snazit vysledny sve prace
umistit na sve stranky (www.samuel.cz/~buger), ktere jsou ovsem momentalne
mimo provoz (server samuel nejede). Zkusim to nejak uploadovat na ftp.hw.cz
pak jeste napisu kde to tam presne je (pokud se zadari).
  Z HW stranky to vychazi ze zapojeni CDpanelu uverejneneho na strankach
http://cs.felk.cvut.cz/~smrzj/, jelikoz jsem jej testoval na zkusebni desce,
no a kdyz uz to bylo "zbastlene" tak jsem to tak, az na par uprav, nechal.
Upravy se tykaly zejmena doplneni o prevodnik TTL<->232 pro RxD a TxD aby
bylo mozne pripojit seriovou liku do PC (jede na 1200Bd, 8bit, 1stop, bez
parity). Momentalne ten bastl nemam u sebe, ale myslim ze zadne jine upravy
jsem na tom nedelal (mozna jiny xtal ale spis ne). Jeste se chystam
prebastlit D0 - D7, jsou totiz v puvodnim CDpanelu zapojeny zrcadlove a SW
zajistuje prevraceni jednotlivych bitu. U CDpanelu, kde na rychlosti
nezalezi je to samozrejme prijatelne (duvodem prevraceni byl jednodussi
plosny spoj), u teto aplikace se mi ale prilis nezamlouva. Jeste takova mala
poznamka - pripojovany HDD musi byt nastaveny na SLAVE (da se upravou tusim
jednoho bitu zmenit), vzniklo to tak ze sem si dovezl na pokusy stary HDD
(80MB) nastaveny na SLAVE a bez popisu. Jelikoz mel na sobe tech jumperu
povicero tak sem radsi poupravil SW nez bych hledal kterym to prepnout. Ale
jak pisu - neni problem to predelat na MASTER, zkousel sem to s jinym HDD a
jede to. Zatim se k HDD pristupuje v rezimu CHS, takze s velkymi disky bude
asi problem, zatim "nejvetsi" disk co sem na tom mel pripojeny byl 100MB...
Je to psane pro FAT16.
  Ted k ucelu ci aplikaci pripojeni HDD. Nedelal sem to k nejake konkretni
aplikaci, i kdyz premyslim o MP3 prehravaci (s obvody Micronail nebo VLSI).
Puvodnim zamerem bylo zkusit "jestli to jde", teda spis "jestli to zvladnu".
Je to takova vec ktera se muze vzdycky hodit. Proste pekne si zaprogramovat
a neco se naucit - to byl duvod proc sem se do toho poustel.
  Preju vsem co se o tento muj vyplod zajimaji aby jim pri pohledu na kod
nevypadaly vsechny vlasy (ale trebas jen pulka :-) a upozornuji ze se
nejedna o konecnou (uplne hotovou) verzi. Vse je ve stadiu rozpracovani.

S pozdravem Jiri Drozd