ICOM T7

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek
Středa Březen 17 12:10:46 CET 2004

Vykon by se dal zmerit jednoduchym obalkovym detektorem - misto anteny pripojit "varic" (50R odpor, ktery vydrzi vykon vysilace) a clanek dioda-kondik (doporucuji "vhodne" soucastky s ohledem na frekvenci..). No a na kondiku pak zmerite spickove vystupni napeti obycejnym voltmetrem. Spocitate si efektivni napeti a s vedomim 50ti ohmu spocitate vystupni vykon..

   Pout=Umax^2/2R

Nicmene, mozna by Vas spis nez vyst. vykon zajimal "dosah", presneji vyzareny vykon, tedy kolik vyleze z anteny? Pak bych doporucil, pokud mate k dispozici par kamaradu, "okalibrovat" si nejakou cestu dvojici znamych vysilacek a pak zkusit zavysilat tou, co si chcete koupit. Kamarad na druhe strane Vam z S-metru precte, jestli je ta Vase budouci lepsi, nebo horsi nez ta, s kterou porovnavate. S ohledem na to, ze ruzne rucky maji ruzne dobre vymyslene a spasovane anteny, stane se mnohdy, ze vykon a vyzareny vykon spolu moc nesouvisi :-)

K tomu problemu odpalitelneho konce: Teoreticky to mozne je. Kdyz mate vykonnejsi konec (tranzistorovy), jsou v nem soucastky z duvodu ceny dimenzovany tak, ze vydrzi napeti za normalniho provozu. Pokud vsak pripojite neprizpusobenou zatez (treba nic), objevi se na vyst. tranzisotrech budto neocekavane napeti nebo proud. A smrad je na ceste... Tento zapach znaji nepochybne CB-ckari, kde je reseni takto nezabezpecenych zesilovacu castym zjevem.

U rucky bych se toho nebal.. ta je moc slaba. Stolni vysilac uz by toho schopen mozna byl, ale nevim jestli u "slusnejsich" zarizeni, nez je CB komerce se take takove stupne najdou. Zkusenost mam jen malou (mam 50W tcvr od kenwooda), ale na 2m ci 70cm jsem to jeste nezazil.

Jirka N.