Nejjednodussi impulsni zdroj (was: Re: 230 na 110)

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 12:10:39 CET 2004

| Odes?latel: Jakub Ladman <ladmanj@volny.cz>
| diky predem, jestli to poslete
| Jakub Ladman

No tak jsem to nakreslil, je to v priloze (ma to 3k, tak snad mi to
prominete). Vystupni napeti urcujete trimrem a je od zhruba 5V jakekoliv
(do napeti site). Pokud chcete vedet proudovou zatizitelnost pro jednotliva
napeti, vyneste si grafickou zavislost I na U (viz vzorecek v priloze) a
budete to vedet hned.

Upozornuji, ze je to pro otrle, nebot ja takhle prisel na to, ze rodice v
panelaku maji u jedne zasuvky prehozenou fazi, pote co to utavilo pul
koliku, zevnitr pokovilo "krabicku" a udelalo dirku do koberce (nebyla to
ta dvojkondenzatorova verze, pouze jednokondova.

Protoze neni pouzito celovlnne usmerneni, ale jenom pulvlnne, je kapacita
kondu dvojnasobna oproti vypocitane (no tak dobre, neni ale to je jedno,
aspon budete mit malou rezervu).

Obvod se pri pretizeni chova jako zdroj konstantniho proudu, tedy zadne
plameny necekejte.

Upozornuji, ze se jedna o zarizeni galvanicky spojene se silovym rozvodem a
ze kondenzator neni galvanicke oddeleni.

Sitovy kond pouzijte jakzkoliv, min. na 250VAC, pokud neni na AC, tak dejte
min. 400V (doporucuji min. 630V).

Pokud pouzijete misto tyristoru triak, misto zenerky diak, vynechate diody
a elektrolyt, potom budete mit stridavy regulator na jakokoliv napeti
(mensi nez sitove a vetsi nez diaku), tedy dalo by se to pouzit i na
vytvoreni 110VAC.

PS. BACHA NA TO, JE TO PRECE JENOM PRIPOJENE NATVRDO NA 230V!!!

Zdravi

                   Jaroslav Lukesh
Winmodems, Winprinters, Winscanners, etc. are not supportable
under linux[...] In the United States it is illegal to sell a
linux distribution that supports these devices.
			 Linux + Windows HOWTO v0.1.0 1999-11-04