Stroboskop zo Super LED

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:10:39 CET 2004

>To neumite myslet jinak nez v integrovanych obvodech? tedy moje reseni:
>
>dva tranzistory, potenc., JEDNA tuzkova baterka... Takove blikatko jsem
>delal nejmladsi dceri asi pred pul rokem. Tedka tam uz ma tri diody, jedna
>blikne pri zapnuti tlacitka.

Mozna uz myslim ve vyrobnich nakladech. Se znacnou nadsazkou se da rici, ze cena soucastek neni tak rozhodujici, jako jejich pocet. Kazdy odpor nebo tranzistor totiz musi nekdo zastrcit, zapajet, ustrihnout mu nozicky. Pri vyvoji se musi zakreslit do schematu, umistit na plosnak a propojit. Vice soucastek pak vyzaduje vetsi a slozitejsi, pripadne i oboustranny plosnak. I kdyz samozrejme v tomto jednoduchem pripade nebude rozdil nikterak markantni.

Z toho vyplyva, ze idealni zapojeni neobsahuje zadne soucastky :-)

Plocha baterka mi prisla jednodussi na manipulaci, plosnak by se jenom prichytil gumickou. Pri napajeni 1.5V muze byt problem protlacit LEDkou vetsi proudovy puls vzhledem k ubytkum na nejruznejsich seriovych odporech.

J. Hanzal