scanovani tlacitek

Snail Instruments snail
Středa Březen 17 12:10:33 CET 2004

>Jedna se o scanovani klavesnice (nemyslim od PC). Uvazujme
>treba matici 4x8 a processor (napr PIC16C54). Jde mi o
>teoreticke vyhodnocovani, ktere tlacitko bylo stisknuto.
>Momentalne nactu tech 8 vstupu(jeden port) a potom posuzuji jednotlive
>bity.
>Zda se mi, ze to zabira trochu moc programu.

Ale jestli se ma udelat na kazde tlacitko neco jineho, tak musite testovat kazde zvlast, tady neni vyhnuti. Da se predpokladat, ze nektera tlacitka jsou ciselna, pak se da postupovat treba takto:

movlw -1
btfss tl_0
movlw 0
btfss tl_1
movlw
btfss tl_8
movlw 8
btfss tl_9
movlw 9

Na konci je W budto -1 (zadne ciselne tlacitko) nebo hodnota stisknuteho tlacitka. Ale stejne je na deset tlacitek deset testu.

>Muj dotaz tedy je, zda exituje nejake efektivnejsi reseni.

Efektivni v jakem smyslu? K otestovani 32 tlacitek asi nelze pouzit mene, nezli 32 testu.

>No a kdyz uz jsem u tech tlacitek, jak se dela treba zakmitavani ?

Vzorkuji se vsechna tlacitka naraz (teda bezprostredne za sebou), ale tohle vzorkovani se opakuje jenom jednou za ~10ms. Spolehlive odstrani zakmity.

J. Hanzal