Disk editor a FAT32

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 12:10:33 CET 2004

| Odes?latel: Radek Strasil <strasil@essoft.cz>
| Nejlepsi je DiskEditor od Nortona ale nejni free.
| Pro Win existuje WinHex to shareware, sle nemuzu si spomenout na stranku
kde
| se da stahnout zejtra bych to zjistil.

Tedy se prihlaste jako root (jako kdokoliv jiny neudelate nic)

Pro linux se to jmenuje LDE (Linux Disk Editor) a je to obdoba Nortona (ale
umi i jine filesystemy nez FAT). Docela komfortni, hlavne se divejte na
skripty co k tomu jsou, jeden (nekde docela zalezly) se hodi na obnovu kdyz
mate retezec textu no a on ho najde a vyextrahuje soubor. Pokud ten soubor
byl fragmentovany, budete mit smulu, protoze jeho prepsanim kratsim byly
ztraceny retezce ve FATce

Jinak vsechny potrebne nastroje mate primo v systemu, ani si to nemusite
stahovat, kdyz je umite ovladat...

Zkuste hledat grepem (v nainstalujte si pro to verzi 2.2, pozd?j?? mi na
obecnou bin?rku blbly) textovy retezec v souboru (tedy na zarizeni, nebot v
unixu je vsechno soubor) /dev/hdb1 (tj tento disk primontovany jako druhy,
prvni partisna). Tim najdete kde ten soubor vlastne je. No a prikazem dd z
nej dostanete jen cast, kde je ten vas text.

Jo a samoz?ejm? at vas nenapadne na "soubor" /dev/hdb1 cokoliv zapsat
(nezapomente, ze jste root, tedy buh nad svym systemem, kde muzete konat i
zazraky!), znicite si tak vsechna data nez se nadejete (udelate potopu
"sveho sveta" :). A bacha na preklepy!!! Doporucuji vam si zazalohovat
obsah partisny na ten prvni (ci treti) disk do nejake volne partisny
minimalne vetsi nez partisna kterou zalohujete. SAmozrejme ze zalohovat
budete opet velmi mocnym prikazem dd...

Pokud jeste budete tapat, ozvete se mi, pred pul rokem jsem zachranoval
disk ktery mel 1GB dat ze zacatku prepsanych, mam na to i nejake udelatko
od jednoho dobreho cloveka. No, dostal jsem sice z 20GB partisny 45GB dat,
ale to byly i smazane soubory. Nazvy i casova informace byly samozrejme
nekde v haji, ale to uz byl problem nekoho jineho.

Omluvam se vsem pohorsenym krestanum, nerouham se, jen prirovnavam.

Zdravi

                   Jaroslav Lukesh
Winmodems, Winprinters, Winscanners, etc. are not supportable
under linux[...] In the United States it is illegal to sell a
linux distribution that supports these devices.
			 Linux + Windows HOWTO v0.1.0 1999-11-04