Uplnej OFF topic

Miloslav Kazda miloslav.kazda
Středa Březen 17 12:10:19 CET 2004

On Fri, 17 Aug 2001, Zdenek Janish wrote:

> Pokud to je dvojcine zapojeni, tak se trafo da pomerne snadno spocitat, tedy
> pokud Pramet Sumperk jeste vyrabi jadra :-(

je to 'forward dvojcinny' ale bez vystupni tlumivky, takze to tam pere
natvrdo a zrejme hlavni proudove omezeni je dane vnitrnim odporem
akumulatoru a sekundarniho vinuti. Jen mam trochu obavu ze takove zapojeni
je ponekud zavisle na kolisani vstupniho napeti....

> Mohl bych pozadat, pokud to tedy neni cele cislo, o oscanovani? (Schema, PS)

pozadat muzete, ale ja nemam scaner takze smula...

> Jeste dotaz, jak se bude chovat pokud se akumulator vybije a bude potreba
> opet nabit? Bylo by skvele, pokud se to prepne automaticky zpet na nabijeni
> a bych nemusel "mackat nejaky knoflik".

Podle zapojeni soude ano. Oni tam maji na vstupu triak ktery se sepne
a pripoji nabijecku a ten ridi optotriak ktery je spinan hlidacim obvodem
na vystupu. A ten hlidaci obvod je v podstate napajen z akumulatoru kdyz
se pripoji (i vybiteho) a kdyz napeti na akumulatoru prekroci maximalni
odpoji to nabijecku na primaru. Kdyz se akumulator vybije tak to zase
zapne nabijecku.

Jenom kdyby se k tomu dal akumulator ktery nema ani 9V tak by to nejspis
vubec nezaplo a nenabijelo, jenze takova situace asi u olovenych
akumulatoru nemuze nastat, respektive takovy akumulator je asi na odpis.