Soucastka v Motorola AMIO

Karel Dudasek dudasek
Středa Březen 17 12:10:17 CET 2004

Teplo skutecne zareni neni, teplo je lokalni stav hmoty, je to jeji vnitrni energie. Nicmene ta energie se tam musi nejak dostat a je uz v celku jedno jak, Treba tak, ze ta hmota bude pohlcovat el-mg zareni na nejake frekvenci. Treba 2.4GHz Vam ohreje parek v mikrovlnce, 950MHz z mobilu Vam uvari mozek :-) 550nm (asi 540THz) z HeNe laseru Vam vypali diru do oka, nebo do papiru a tak..

Kdyz date ruku ke kamnum a pocitite prijemne teplo, je to v tom, ze kamna maji teplotu treba 200 stupnu, podle asi Stefan-Boltzmanova zakona (nevim, jmena jsou ma slaba stranka) si spocitate energii fotonu, ktere ty kamna emituji (cerna kamna, ehm...) a podle planckova zakona pak jejich frekvenci. No, a je to :-) Kamna jsou vlastne pomerne vykonna, teplotne preladitelna vysilacka, bohuzel vysilajici sum v sirokem spektru...

Kdyz date ruku ke kamnum a pocitite neprijemny zapach, vstupuji do toho dalsi zakony.. :-)

Jirka N.