citac

Jaroslav Lukesh lukesh
Středa Březen 17 12:10:14 CET 2004

| Odes?latel: jiri@bezstarosti.cz
| Jeste mne tak napada, ze ten citac treba mohl mit schopnost
| merit od Hz do GHz a pak, aby se nemusely prehazovat
| jednotky v zobrazeni, se jen zobrazuje cislo do patricnych mist,
| ale ty posledni cisla uz nemaji pri vysokych frekvencich vyznam.
| Osobne si ani nedokazu predstavit, k cemu by mohlo byt dobre
| merit u GHz desetiny Hz. Casto clovek vystaci i u desitek MHz
| s presnosti na kHz.

Praveze ty posledni mista MAJI vyznam, jinak by tam proste nebyly, zeano...
Zvlast pokud se jedna o vyrobek do roku 1990 (to pro tzv. rozvinute zeme) a
nebo je to tak pokud vyrobek pochazi z australie, izraele, ruska nebo jine
vychodoevropske zeme. Pro asijske zeme to neplati, ty tam daji klidne 20
mist jen tak na efekt.

Vzhledem k cenam soucastek bych na vasi metodu netipoval, zvlast kdyz je to
z ruska.

Ja si taky chci delat citac, dokonce mirim na 8 1/2 mista s platnym
poslednim cislem, ikdyz to je docela dost zvlast pro amaterske podminky
(casova zakladna bude odvozena ze signalu CT2, coz je kmitoctovy normal jak
nosne, tak i barvonosne, synchronizace...a mozna i hodin v teletextu).

Jeste me napadlo, jestli tam neni nejaky ultra linearni f/u prevodnik, ale
pro takovou presnost, no nevim, ja bych na to dal maximalne 5 mist a ne 10
(a to bych se u toho jeste moc a moc snazil aby ten prevod byl co
nejlinearnejsi). Vetsi presnost by u takoveho prevodniku nemela smysl.

ALE co takhle tohle reseni....
------------------------------
ECL delicky vydeli kmitocet na nejakou rozumnou hodnotu co ma treba 7 mist,
potom tento CISELNY kmitocet (tedy ne ten stejny!!!) je vygenerovan nejakym
kmitoctovym syntezatorem s delickama (a nejspis i PLL ale nezavesesnym na
vydeleny mereny kmitocet), no a ten zbytek je pak porovnan v kmitoctovem
detektoru, vystup tohoto detektoru je zmeren a ciselne pricten k CISELNEMU
kmitoctu? Takhle by ty posledni tri-ctyri mista slo udelat a bylo by to
docela velmi presne (po ustaleni kmitoctu oscilatoru pokud by byl s PLL).

Zdravi

                   Jaroslav Lukesh, K-net
http://www.k-net.cz            computer hardware and software
Multimedia, Networking, Communications, Windows terminals, NC
Winmodems, Winprinters, Winscanners, etc. are not supportable
under linux[...] In the United States it is illegal to sell a
linux distribution that supports these devices.
			 Linux + Windows HOWTO v0.1.0 1999-11-04