Re: Převodník DC-DC z jedné tužkové baterky

Roman Horvath holatron
Středa Březen 17 12:10:14 CET 2004

Napada ma pouzit "high-side driver" pre spinaci mosfet. On pri malej
spotrebe vyrobi potrebne predpatie na zopnutie tranzistora a ma logicky
vstup na ovladanie. Maxim, LT a aj ini maju v ponuke. Nie je to ale lacne
riesenie. Myslim ale, ze v mobiloch sa takto spina napajanie.
Ozaj, ked sa takto spina napajanie na zvysujuci menic, tak v kratkom okamihu
po zapnuti musi byt velmi velky odber, kym sa nabiju filtracne kondiky na
vstupe aj vystupe zdroja, co moze mat neblahy vplyv na zivotnost baterky. Ma
s tym niekto skusenosti? Pomoze baterke dat k nej velky kondenzator a potom
za spinacom vsetky kapacity minimalizovat?
Roman

>V??en? kolegov?,
>pot?ebuji realizovat zapojen? s nap?jen?m na jednu tu?kovou baterii - tedy
s n?jak?m vhodn?m DC-DC m?ni?em, n?co t?eba jako MAX >1676 nebo MAX
1678...Chci vyu??t vstupu "SHDN" k zapnut? a op?tovn?mu vypnut? dan?ho
obvodu. Z kat. ?daj? m?m ale pocit, ?e po >p?iveden? SHDN do log. 1 bude
obvod mimo ?innost, ale proud bude p?es vnit?n? diodu prot?kat nad?le ze
vstupu na v?stup. Je tomu tak ? >A nev?te o n??em perspektivn?m, kde by tomu
tak nebylo a p?iveden?m do re?imu SHDN by odb?r z baterie klesl na minimum -
tedy n?jak? >ten mikroamp?r ? D?k