Citac s vysokym rozlisenim (was Re: citac)

jiri@bezstarosti.cz jiri
Středa Březen 17 12:10:10 CET 2004

Kdyz jsem si vyrabel citac, vzal jsem delicku do 1GHz,
vystup jeste trochu podelil a sup s tim do jednochipu
taktovaneho krystalovym oscilatorem.
Ten to zpracuje a vypise na 6 sedmisegmentovek.
Ja vim, presnost jen na kHz, ale zase jsem s tim byl
za dva vecery hotov a pouzivam to dodnes :-).

Tedy nerikam, ze bych si neco tak presneho nepostavil,
urcite je to zajimavy technicky problem a to ja rad :-).
Ale tohle se da doporucit fakt jen fajnsmekrum :-).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Jaroslav Lukesh [mailto:lukesh@k-net.cz]
Sent: Thursday, August 23, 2001 8:40 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Citac s vysokym rozlisenim (was Re: citac)

| Odes?latel: Naprstek Jiri-R54332 <Jiri.Naprstek@motorola.com>
| >
| To zni docela jako zajimavy napad :-) Kdyz by se signal zmeril s
presnosti treba na 10Hz (mereni 0.1s) a pomocny generator se nastavil na
generovani signalu treba o 20Hz vetsi (priblizne, jak by to zrovna vyslo),
vypadl by z detektoru zaznejovy signal o frekvenci 20+/-10Hz, tedy 10-30Hz,
ktery by sel pak merit jako delka periody z normalem treba na 30MHz, tedy
na 6 mist, tedy priblizne na 0.001Hz...

| Ten pomocny generator by nesmel byt VCO s PLL, protoze PLL smycka nejde
ani teoreticky nastavit presneji nez je rozliseni zakladny lomeno poctem
mericich cyklu, ale programovatelny delic casoveho normalu. Pak bychom
vedeli jeho frekvenci presne ihned po nastaveni.

| To vse ovsem predpoklada casovy normal s vetsi presnosti, nez je treba
tech 0.001Hz.

| BTW: HP citac to dela podobne, akorat ten zbytek domeruje prevodnikem f/U
a voltmetrem.

Priznam se, o prevodu f/U jsem uvazoval taky, je to mnohem jednodussi
varianta nez tam mit ty citace dva, ale tam ta presnost je zase velmi mala,
tedy jevila se mi jako nevyhovujici pro dane rozliseni. Potom by totiz ono
posledni misto (nebo 2 mista) bylo jen jaksi pro lepsi pocit a o jeho
platnosti by nemohla byt rec.

Myslel jsem to sice puvodne trosku jinak (sloziteji), ale s vasim dodatkem
to vypada mnohem jednoduseji.

Tedy by se jednalo o dva citace, programovatelny oscilator by mohl byt ze
spolecne casove zakladny + delicky, vhodny detektor a "lepici" logiku pro
slepeni vystupu obou citacu a zobrazovac.

Dalsi napady?

Mohlo by z toho byt docela zajimave reseni...

Zdravi

                   Jaroslav Lukesh
Winmodems, Winprinters, Winscanners, etc. are not supportable
under linux[...] In the United States it is illegal to sell a
linux distribution that supports these devices.
			 Linux + Windows HOWTO v0.1.0 1999-11-04