MB pro DDR RAM

Jozef Maslík jozefmaslik
Středa Březen 17 12:09:58 CET 2004

Zdravim !

Dost zalezi na sume ktoru chces investovat - cim viac tym (vacsinou) vysia
kvalita.

Ak si chces spravit nejaky ten prehlad o vykonnosti dosiek s niektorymi
cipsetmi tak sa pozri na:
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1520&p=1 je to test
cipsetov.

Osobne by som dal prednost doske s cipsetom od AMD , pretoze zo SISom mam
velmi zle skusenosti. Dosku so starsim cipsetom od VIA KT133 by som uz
nekupoval (FSB266 podporuje len verzia KT133A), nastupcom je KT266. Su dosky
aj s cipsetom ALi MAGiK ale vykonovo su (nie moc) za AMD761. VIA mala opat
(ako vzdy, niet sa comu cudovat) nejake problemy a musela vydat patch
(4in1).

Vseobecne sa da povedat ze vykon jednotlivych cipsetov je viacmenej
vyrovnany, ale v konecnom dosledku ak das za maticnu velmi malo, tak mozes
mat cipset neviem ako dobry, aj tak to pojde pomali a nestabilne. Do
maticnej sa oplati investovat a vybrat si "znackovu" dosku.

Nekupoval by som ani dosku ktora ma toho "vela" integrovaneho (uz aj
zvukovka je dost), pretoze to zas take usetrenie nie je a pri pomysleni na
problemy ktore vznikaju ... - nestoji to za to.

S pozdravom Jozo.