Grafika na TV?

Martin.Landa@pvt.cz Martin.Landa
Středa Březen 17 12:03:54 CET 2004


A co boje ATARI vs COMMODORE? ;)))

Martin

> -----Original Message-----
> From: Miloš Kabelka, ELIMA [mailto:elima@elima.cz]
> Sent: Wednesday, April 04, 2001 9:49 AM
> To: Multiple recipients of list
> Subject: RE: Grafika na TV?
> 
> 
> No to je parada,
> 
> tento OT ve me evokuje vzpominky na stare dobre casy boju
> ataristu, sharpistu a sinclairistu (podle abecedy :-).
> Jen vic a houst, sinclairisti necht vyzdvihnou prvenstvi,
> sharpisti dokonce vestaveny kazetak. Ve dnesnim prevazne
> monokulturnim svete PC (ted jsem urazil vsechny jablickare)
> se uz takove revnivost nevidi. :-) Snad jen u prenosnejch
> pocitacu se winceeckari dokazi do krve pohadat s palmosaky.
> 
> Ahoj
> 
> Milos
> 
> -----Original Message-----
> From: hw-news@list.gin.cz [mailto:hw-news@list.gin.cz]On 
> Behalf Of Jakub
> Slajs
> Sent: Wednesday, April 04, 2001 9:10 AM
> To: Multiple recipients of list
> Subject: RE: Grafika na TV?
> 
> 
> > u ATARI bezelo CPU jen ve zpetnem behu TV radky - no
> > dobre jim tak ja je
> > nemel nikdy moc rad.
> 
> Hmmm, takova averze jeste po 15 letech a navic sirit
> takove bludy, ale dobre Vam tak ja takove lidi nikdy
> nemel moc rad...
> 
> Takze pro osvezeni:
> 
> Pocitace atari (800XL,...) obsahovali nasledujici
> chipy (teda pokud jsem na neco nezapomel):
> 
> CPU    65C02
> PIA    R6520 (peripheral interface adapter)
> ANTIC  graficky procesor
> GTIA   PMG
> POKEY  potenciometer and keyboard chip
> MMU
> RAM
> OS-ROM
> BASIC-ROM
> 
> Takze ted trochu blize.
> 
> 6502 prumerna doba trvani instrukce 3 hodinove
> cykly (zhruba 3 krat mene nez Z80 nebo 8080).
> 
> ANTIC graficky procesor s vlastni instrukcni sadou.
> Programoval se pomoci tzv. display listu.
> Bylo mozne pro kazdy radek (resp. mikroradek) zvolit
> jiny graficky rezim a kazdy radek mohl zacinat
> z libovolneho mista v pameti (neexistovalo neco jako
> video RAM). Dale umoznoval HW scrolling nezavisle
> pro kazdou cast v DL.
> Navic se generovalo preruseni DLI, ktere umoznovalo
> pri horizontalnim zpetnem behu TV radky menit napr.
> paletu.
> 
> Preruseni pri vertikalnim zatemeni tzv. VBI se
> pouzivalo pro prepinani obrazovych stranek, rolovani
> obrazu a generovani hudby.
> 
> GTIA mela na starosti PMG (player missile graphics)
> coz byly v podstate HW generovane sprity (4 hraci
> + 4 strely) vcetne HW detekovanych kolizi.
> 
> POKEY klavesnice, potenciometry (ovladace snimajici
> uhel natoceni tzv. paddle) + 4 tonove generatory.
> 
> O slozitosti a dumyslnosti HW svedci i to, ze
> i v soucasne dobe je pomerne problem vytvorit
> opravdu kvalitni emulator (je zapotrebi velmi
> vykonny procesor). Emulator spectra pak neni
> problem implementovat napr. pro OS PSION.
> 
> S pozdravem,
> 
> Jakub Slajs
> 
> __________________________________________________
> Do You Yahoo!?
> Get email at your own domain with Yahoo! Mail.
> http://personal.mail.yahoo.com/
> 
> ---
> Příchozí zpráva neobsahuje viry.
> Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).
> Verze: 6.0.231 / Virová báze: 112 - datum vydání: 12.2.2001
> 





Další informace o konferenci Hw-list