tester na UTP

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 12:03:43 CET 2004

Proc tak slozite, dobre hodim jednu ideu dotazenou do konce, roky ji
provozuju ke vseobecne spokojenosti, blbe se s ni ale lokalizuji chyby typu
prehozeny drat. Potrebuje to zkusenost. Nicmene funkcnost popr. odkud ten
drat vede to chyta perfektne. Jak na to. Vezme se zdroj stridaveho napeti, v
mem pripade 24V transformatorek do rozvadece. Seriove se k tomu pripoji
jeden odpor a 2 * 7 LED diod, vzdy anti-paralelne spojena do dvojice jedna
zelena a jedna cervena. Pozor, diody jedne barvy jsou spolu do serie spojeny
vzdy antiseriove,
tj. AK-KA-AK-KA... Pokud na tenhle retezec privedu stejnosmerne napeti, tak
z toho retezce musi svitit vzdy nastridavo zelena, cervena, zelena,.. Spoje
diod se vyvedou na konektor RJ45, pokud mozno nejaky high end (Panduit,...).
Po pripojeni stridaveno napeti sviti obe rady diod.

Zkusim to TXT grafikou:

24V AC -----R---------.--.-----------------------o 1
                      A  K
        LED cervena   K  A  LED zelena 1
                      .--.-----------------------o 2
                      K  A
        LED cervena   A  K  LED zelena 2
                      .--.-----------------------o 3
                      A  K
        LED cervena   K  A  LED zelena 3
                      .--.-----------------------o 4
                      K  A
        LED cervena   A  K  LED zelena 4
                      .--.-----------------------o 5
                      A  K
        LED cervena   K  A  LED zelena 5
                      .--.-----------------------o 6
                      K  A
        LED cervena   A  K  LED zelena 6
                      .--.-----------------------o 7
                      A  K
        LED cervena   K  A  LED zelena 7
24 V AC --------------.--.-----------------------o 8

Protikus je o mnoho jednodussi, a da se i bez nejakeho velkeho oplakavani
ztratit, je to jen 7 antiseriove zapojenych diod, zkratujicich vzdy
prislusnou cervenou LED. Druhe provedeni protikusu je identifikator "sakra
odkud ten kabel vede" a je to sedmice "zkratu" spojujicich vzdy prislusnou
horni a dolni cast slouce LED. pro 3 napr. 1-2-3 4-5-6-7-8, nicmene moznosti
je vice. Pro ty co nechteji premyslet, tak to funguje tak, ze pokud je
vedeni O.K. tak sviti prave a pouze vsech 7 zelenych diod. Nevyhoda je
alespon u meho kusu sitove napajeni, k osazeni menice z baterek nikdy
nedoslo.

bye,
     Radek (benedikt@lphard.cz)