Autorska prava na PCB?

Mikro mikro.hsw

From: "Radim Götz" <radim2@infos.cz>
To: "Multiple recipients of list" <hw-news@list.gin.cz>
Sent: Friday, April 06, 2001 7:19 PM
Subject: Re: Autorska prava na PCB?

> me. Ach
>

> Tak to teda nechapu jak Vam nekdo muze ukrast navrh plosneho
spoje??????????
> Tak ho nikde neinzerujte a finalni vyrobek zaplombujte,pokud to nekdo
> rozdela
> tak prijde o zaruku a vy poznate kdo vam spoj ukradl,teda pokud se
zarizeni
> pokazi.
> A pokud si ten spoj tak cenite tak udelejte ochranu pred otevreni vaseho
> vyrobku treba kontaktem ktery pri nepovolenem otevreni prepali nejakou
> [...]

Ach jo, clovece kde zijes.
Uvedu jednoduchy (a bohuzel praxi overeny) priklad. Vyvoj (inovace) noveho
zarizeni ve vsech me znamych firmach
zacina nejprve puskumem konkurence. U mene zdarilych (chapej, malo
prodavanych) typu pouhym zapujcenim pristroje.
U tech zdarilejsich se proste koupi. Ted se nebavim o drobnostech za par
tisic, ale napriklad o kardiografu za cca  80.000,-
No a pak uz je to jen otazka, co se okopiruje, co se udela jinak, co bude
vylepseno, ......
Nejake plomby, zaruka, kontakty, diverzni ochrama, nezlobte se, to jsou
hracky pro amatery.

Tohle se nedeje jen v CR, ale bohuzel po celem svete. Pouze u nas je pojem
"prumyslova spionaz" znacne opomijen.
Je tu nekolik lidi, kteri delaji ve vetsich firmach. Jak mate zabezpecena
data, jak se chranite proti fluktuaci pracovniku,
jak mate osetreno zcizeni Vasich vyrobnich podkladu nasazenym trojskym konem
(vzdyt je preci jednoduche prijmout
nadejneho a zdatneho vyvojare, ktery po dvou mesicich odejde i s vasim
firmwarem) . Tohle neni nejaky krizovy scenar,
to je bohuzel realita se kterou jsem se jiz potkal.