Autorska prava na PCB?

Ing. Vladimír Anděl vaelektronik
Středa Březen 17 12:03:41 CET 2004

Tistak si mohu dat vyrobit kamkoliv. Pokud vyrobce PCB ma pouze data pro PCB
a nema k tomu schema a rozmisteni soucastek, je mu to na nic a ani vlastne
nevi, co to ma byt. Tedy pokud se bavime o specialni vyrobe a ne o
konstrukci popsane v Amaru. Problem muze nastat, kdyz si ten tistak dam
osadit. U spousty desek staci nedavat si to ozivit, tedy nedavat napr.
naprogramovany procesor a popis, co to ma delat. Pokud zarizeni tech desek
obsahuje vic, nekdy staci kazdou nechat vyrobit jinde. Tak to delal i
kapitan Nemo pri stavbe ponorky Nautilus. :-))

Andel

> Minule som vytelefonovaval s jednym vyrobcom PCB formaty podkladovyh
suborov pre vyrobu a neskor mi navrhol: Doneste nam vas subor z navrhoveho
programu a my sa vam na to pozrieme....

> Proti kopirovaniu by sa dali vymysliet nejake "anti-copy" alebo
"anti-reverse-enginiering" opatrenia. Napada ma napriklad prevrtat (zrusit
kovovy prepoj)