Cerpadlo vzduchove

Glajc Pavel p_glajc
Středa Březen 17 12:03:39 CET 2004

 Dovoluji si oponovat.
Vetsina lednickovych (alespon ty co delal Calex) kompresoru ma asynchronni
motor s rozbehovou kondenzatorovou fazi. Tj. motor ma dve vinuti, jeden
konec spolecny. Vinuti co ma mensi odpor se pripojuje na 230V a vinuti s
vetsim odporem pres kondenzator k hlavnimu, ale jen po dobu rozbehu. Ja to
resim spinacem a motor startuji rucne. V lednickach je rele, ktere je v
serii s hlavnim vinutim, po dobu startu sepne (proudovy naraz) a pripoji
pomocne vinuti s kondenzatorem. Pak je tam jeste tepelna ochrana (cernej
valecek D20x70mm) s dvema vyvody, uvnitr je bimetal a rozpinaci kontakt,
ktery pri delsim nadproudu vypne. Ten je v privodu (v serii). To relatko
byva dost casto pricinou spaleni pomocneho vinuti. Staci, aby jadro nebylo
presne svisle, pak drhne, zustanou slepeny kontakty, nezafunguje poradne
tepelna ochrana a motor se odebere do vecnych lovist.
[Pavel Glajc]

Je to zapojene tak, ze kondenzator je mezi dvema vyvodama, a 220V je
privedeno na jeden vyvod kondenzatoru, a zbyly volny vyvod.
To "rele" je proudova ochrana

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    Czech Republic
  http://afilip.kgb.cz