Laser Link

Tomas Franke tomas.f
Středa Březen 17 12:03:34 CET 2004

> Tak to by me teda zajimalo, kde jste narazil na laserove ukazovatko bezici v
> impulznim rezimu. Kdo by mu delal pulzy? Pokud vim, na chipu u laserove
> diody je zaroven fotodioda, ktera meri vykon laseru a steluje mu podle toho
> proud tak, aby svitil tak akorat. Nektere diody to maji vyvedene jako treti
> fous a stelovani je udelane venku, ale ty nejlevnejsi (made in vietnamec na
> kteremkoliv trzisti) to maji primo zaintegrovano uvnitr chipu a ven jdou jen
> dva draty.

Ty levnejsi nemaji zpetnovazebni diodu zapojenou a proud je nastaven pevne
pomoci odporu jako u LED.
Kdyz drzis to ukazovatko furt v ruce, ktera ma stalou tepolotu tak by to mohlo
bejt ok, ale kdyz to budes mit na balkone tak mozna ne. Pracovni bod
polovodicovyho laseru je hodne zavislej na teplote, cim vetsi zima tim vic
sviti, takze je nadeje ze si ten laser v pripade vydatnych mrazu ublizi.