Jak prinutit krystal kmitat na 3ti harmonicke

Petr Simek psimek
Středa Březen 17 12:03:27 CET 2004

Zdravim

mam krystal 24Mhz pripojeny k atmelu 89C2051-24PC ale zdalo se mi ze
beha nejak pomalu a ouha - vykonavani instrukci jede tak na 8mi MHz.
Prohledl jsem krystal a je na nem napsano 'MEC 24Mhz 5C 3RD' . Podle
toho 3RD soudim ze jde o 8MHz ktery by mel behat na 3ti harmonicke.

Ale jak ho k tomu donutit ? V klasickem zapojeni s atmelem - xtal mezi
vyvody xtal1 a xtal2 a se dvema kondenzatory 33pF mezi xtal vyvody a zemi
mi to beha jen na 8MHz .

Vyzkousel jsem to s jinym krystalem - 18MHz - ktery ma na sobe jen hodnotu
a tam to jede ja ma.