Jak prinutit krystal kmitat na 3ti harmonicke

Hugo KOTTAS testsysteme
Středa Březen 17 12:03:27 CET 2004

Dobry den,
obavam se , ze krystal Vam bude kmitat na treti harmonicke, tak pouze
v adekvatne zapojenem externim oscilatoru.
Vetsi pojednani o tomto problemu bylo kdysi na strankach ELNEC,
pokud je to Presovska firma vyrabejici vypalovacky .
Pro prime spojeni s procesorem, musite mit krystal kmitajici na
prvni harmonicke.
Ja bych u techto "vysokokych frekvenci" radeji uvazoval o integrovanem
externim oscilatoru.
Kdysi jsem kdesi v AR cetl clanek o krystalech a tam bylo neco takoveho,
ze 20MHz (urcite se tam vejde i 24MHz) je priblizne hranicni kmitocet pro
krystaly, kdy je nutne zacit vyuzivat vyssi harmonicke.
Zapojeni oscilatoru ve vysilaci technice je pro harmonicke oscilace takove,
ze v kolektoru je LC obvod pro harmonickou frekvenci a kladna zpetna
vazba do baze je krystalem.

H.KOTTAS