Plovouci kod

Aleš Procháska prochaska
Středa Březen 17 12:03:25 CET 2004

Nemusi, presneji receno nesmi jit o zadny jednoduchy algoritmus primo
vhodny pro jednocipy. Sifry pracuji s 32, 64bitovymi a delsimi slovy a
neda se s tim bez oslabeni sifry nic delat (resp. nevim o takovem
algoritmu). Implementace na jednocip by ale nemela byt az tak slozita,
zpravidla to znamena udelat knihovny pro and, or, xor, aritmeticky
soucet, posuvy a rotace s 32bitovymi slovy. Zbytek je bez problemu,
pokud zrovna nemate nutkani programovat neco co potrebuje hodne
pameti, treba RC6 nebo asymetricke sifry (RSA - ale ta by byla navic
asi prilis pomala).
  Zkuste ten GOST, ten by mel jit naprogramovat nejsnaz, mozna pro
nekoho bude lepsi RC5, taky ji tu nekdo navrhoval. Take by nemusel byt
spatny Rijndael.
  Profi moduly, hlavne z dovozu, na tom byvaji s kryptografii spatne.
Ceske byvaji v tomto bode zpravidla o dve tridy lepsi, ale zase to
vyrobci casto nezvladavaji marketingove.

Ales Prochaska